سر خط اخبار

کد خبر:119
پ

حضور نماینده یونیسف در پودمان‌های آموزشی قوه قضاییه

به گزارش معاونت منابع انسانی قوه قضاییه دکتر ویل پارکس نماینده یونیسف در ایران با اشاره به اینکه سازمان یونیسف خیلی خرسند است که به عنوان یک سازمان بین‌المللی در کنار قوه قضاییه برای برگزاری چنین پودمان‌های آموزشی حضور دارد، اذعان داشت: ظرفیت‌سازی و برگزاری چنین پودمان‌های آموزشی نقش مهمی برای ارتقاء قضات، مددکاران اجتماعی […]

به گزارش معاونت منابع انسانی قوه قضاییه دکتر ویل پارکس نماینده یونیسف در ایران با اشاره به اینکه سازمان یونیسف خیلی خرسند است که به عنوان یک سازمان بین‌المللی در کنار قوه قضاییه برای برگزاری چنین پودمان‌های آموزشی حضور دارد، اذعان داشت: ظرفیت‌سازی و برگزاری چنین پودمان‌های آموزشی نقش مهمی برای ارتقاء قضات، مددکاران اجتماعی و سایر دست‌اندرکاران دارد تا به شناخت و تفاهم مشترک برای کودکان برسند تا آنها کمتر آسیب ببینند و در صورت آسیب بتواند به آغوش جامعه باز گردند.

دکتر ویل پارکس با بیان اینکه حدود 25 سال است که با سازمان یونیسف در کشورهای مختلف همکاری داشته‌ام و چند سالی نیز هست که در ایران اقامت دارم، اظهار کرد: دریافته‌ام که جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌هایی از جمله سلامت و تغذیه کودکان، رفاه کودکان، آموزش و حمایت از کودکان داشته است. البته چالش‌هایی نیز وجود دارد که باید مورد توجه و رسیدگی قرار بگیرند.

دکتر ویل پارکس به قضات جوان ایرانی که علاقمند ورود به این حوزه هستند، توصیه کرد: همانطور که ویژگی‌های کودکان با افراد بزرگسال متفاوت است، بایستی به گونه‌ای متفاوت نیز با آنها برخورد کرد. وی افزود: با توجه به اینکه در سیستم قضایی ایران افراد آگاه و مطلعی وجود دارد، قضات جوان از تجربیات این افراد استفاده کنند و با فراگیری اسناد و قوانین ملی و بین‌المللی و تطبیق این دو با یکدیگر بتوانند گامی در جهت پیشبرد حمایت از کودکان بردارند.