سر خط اخبار

کد خبر:39
پ

روز ۲۵ مارس صورت مي گيرد:همبستگي جهاني براي آزادي شيخ نمر

به گزارش پايگاه اينترنتي بسيج، فعالان مردمي از سراسر دنيا روز ۲۵ مارس در حمايت از عالم مبارز و انقلابي عربستاني “شيخ نمر باقر النمر” تظاهرات مي‌‌كنند. شبكه تلويزيوني “نبأ” در اين‌باره گزارش داد، هدف از برپايي اين تظاهرات كه قرار است در شهرهاي مختلف جهان از جمله برلين، لندن، پاريس، آمستردام، واشنگتن و ژنو […]

به گزارش پايگاه اينترنتي بسيج، فعالان مردمي از سراسر دنيا روز ۲۵ مارس در حمايت از عالم مبارز و انقلابي عربستاني “شيخ نمر باقر النمر” تظاهرات مي‌‌كنند.

شبكه تلويزيوني “نبأ” در اين‌باره گزارش داد، هدف از برپايي اين تظاهرات كه قرار است در شهرهاي مختلف جهان از جمله برلين، لندن، پاريس، آمستردام، واشنگتن و ژنو برگزار شود، درخواست براي آزادي هر چه سريع‌تر اين عالم مجاهد از زندان رژيم آل‌سعود است.

گفتني است شبكه راديويي “سوا” آمريكا سال گذشته طي يك نظر سنجي از مخاطبان خود خواست تأثير‌گذارترين شخصيت سياسي خاورميانه در سال ۲۰۱۴ را از بين ۱۰ شخصيت برتر انتخاب كنند؛ كه طبق رأي مردم، شيخ نمر به عنوان مؤثرترين شخصيت برگزيده شد.

اين روحاني برجسته شيعه به اتهام سخنراني ضد رژيم آل‌سعود و دفاع از زندانيان سياسي در ژوئيه ۲۰۱۲ بازداشت و در دادگاه ويژه كيفري رياض به اعدام محكوم شد؛ صدور اين حكم با اعتراضات گسترده مردمي در سراسر دنيا همراه شده است.