سر خط اخبار

کد خبر:6
پ

تامین امنیت در سیستان و بلوچستان توسط نیروهای مقتدر

دادستان کل کشور گفت: امروز امتداد راهبردی جریان عاشورا حق‌خواهی و حق‌طلبی است که ایران اسلامی پرچمدار آن است. حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در مراسم یادواره شهید موسی نوری (دادستان سابق زابل) با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام سجاد (ع) و با بیان این‌که «جریان‌های تکفیری نه شیعه و نه […]

دادستان کل کشور گفت: امروز امتداد راهبردی جریان عاشورا حق‌خواهی و حق‌طلبی است که ایران اسلامی پرچمدار آن است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در مراسم یادواره شهید موسی نوری (دادستان سابق زابل) با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام سجاد (ع) و با بیان این‌که «جریان‌های تکفیری نه شیعه و نه سنی هستند، بلکه افرادی هستند که به دنبال امیال شیطانی خود دست به هر کاری می‌زنند» تأکید کرد: امروز نظام سلطه همان نظام یزیدیان دیروز است که تلاش می‌کند حق پایدار نماند.

وی با تصریح این‌که «داعش امروز امتداد راهبردی جریان استکبار است» افزود: در سیستان و بلوچستان از نیروهای مقتدر و مظلوم برخوردار هستیم؛ مانند ایران اسلامی که در عین اقتدار مظلومیت دارد. نیروهای مقتدر سیستان و بلوچستان با پشتوانه مردمی تامین امنیت را در منطقه بیش از پیش تضمین خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این برهه با توجه به توطئه‌های فراوان دشمنان بهترین شرایط امنیتی را در سیستان و بلوچستان داریم و مردم این استان که استانی مرزی است در بهترین شرایط امنیتی زندگی می‌کنند که امیدواریم بهتر از این هم شود.

این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مجلس خبرگان و جمعی از مسئولان اداری و قضایی استان در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شهر زاهدان برگزار شد.

شهید موسی نوری قلعه نو دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان زابل به همراه راننده خود بامداد پانزده آبان ماه سال 1392 مصادف با ایام آغازین ماه محرم، هنگام عزیمت به محل مأموریت، در ابتدای جاده زاهدان – زابل به ضرب گلوله اشرار مسلح به فیض شهادت نائل آمد.

در سال 93 شهید موسی نوری قلعه نو به عنوان شهید شاخص حقوقدانان بسیجی معرفی شد که به همین مناسبت در سالگرد شهادت وی، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام و تجلیل از خانواده شهدای حقوقدان بسیجی با حضور دادستان کل کشور برگزار شد.

دادستان کل کشور هم‌چنین در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه تلویزیونی دیروز امروز فردا به بررسی موضوع اسیدپاشی پرداخت و افزود: از همان ابتدای وقوع اسید پاشی در اصفهان، ستادی در این شهر با مدیریت دادستان آن شهر و همکاری همه مسؤلین امنیتی – انتظامی و مسوولین استانداری تشکیل شده است.

وی ادامه داد: گزارشات موضوع به صورت چندین بار در روز دریافت و رصد شده است و همکاران ما کسانی که در مظان اتهام قرار گرفته‌اند را مورد تحقیق و بازجویی قرار داده‌اند و بازجویی‌ها، تحقیقات و شناسایی‌ها همچنان ادامه دارد.

وی با مهم دانستن جدیت دستگاه قضایی و قوای سه گانه کشور در بررسی بحث اسید پاشی اصفهان، افزود: اراده همه مسوولان برخورد با این جنایت است و اراده جدی بر محاکمه عبرت‌آموز برای کسانی است که دست به چنین جنایتی زده‌اند.

رییسی همچنین با اشاره به سوءاستفاده ضدانقلاب و دشمنان نظام که همیشه از فضاهای ایجاد شده به دنبال ضربه به نظام جمهوری اسلامی است، افزود: متاسفانه آن‌ها این قضیه را به مسئله امر به معروف و از منکر گره زده‌اند و حال آن‌که امر به معروف یک اصل قانونی است که ریشه در مبانی انقلابی و دینی ما دارد و همواره یک اصل ضمانتی برای اجرای قانون است؛ چراکه ما معتقدیم احساس مسوولیت در مردم امر بسیار پسندیده‌ای است.

وی در مورد گمانه‌زنی‌های مطرح شده مبنی بر زنجیره‌ای بودن و یا تشکیلاتی بودن اسیدپاشی اصفهان نیز خاطرنشان کرد: آن‌چه مسلم است یک نیروی حزب الهی ارزشمدار چنین عملی را مرتکب نمی‌شود و قطعا چنین عملی از یک جنایتکار قانون‌شکن سر می‌زند.

وی گفت: همین که این قضیه منشاء بگومگوهایی در سطح رسانه‌ها شد و بعد هم ضدانقلاب به سرعت سوار این موج شده است، باید از غفلت برخی‌ها در داخل نیز گله‌مند شد که چطور مراقب این قضیه نبودند.

رییسی همچنین به برخی تیترهای رسانه‌های داخلی درباره حادثه اسیدپاشی اشاره کرد و گفت: این تیترها اصلا متناسب با نیروی با بصیرت نبوده است و چرا برخی متوجه نیستند که این امر، موج‌آفرینی انجام شده از سوی دشمن بوده است.

وی با بیان این‌که «در این قضیه تا پیگیری‌ها به یک مرحله جدی نرسد پیش داوری‌ها، زودهنگام است» تاکید کرد: قطعی و مسلم است که این حرکت حتما یک جنایت است و حتماً دشمن در این قضیه دست دارد اما این‌که انگیزه‌های این قضیه چیست و با چه پیشینه‌ای انجام شده و چه ارتباطاتی در این قضیه وجود دارد، باید تا روشن شدن قطعی قضیه صبر کرد.